fbpx

Nerimas, tai viena iš emocinių būsenų, kuri gali persekioti mus kiekvieną dieną, net to nepastebint. 

Daugybė žmonių, kasdieną patiria vienokią ar kitokią nerimo formą: kažkam reikia pasirūpinti vaikais, kitiems reikia spręsti kritines situacijas darbe. Dar kitiems ramybės neduoda finansinė šeimos situacija.

Nerimas taip „įsiterpė“ į mūsų gyvenimus, kad tai tapo „normalia“ būsena. 
Apie jo poveikį yra prirašyta begalė straipsnių. 

Man patinka kalbėti apie sprendimus. Šiuo atveju, noriu pasidalinti keletu paprastų patarimų, 
ką ir kaip daryti, kad susidorotumėte su šiuo nemaloniu pojūčiu.

Bene daugiausia nerimo mūsų gyvenime sukelia lūkesčiai, kad viskas turi būti taip, kaip mes įsivaizduojame. 

Tad pirmas ir esminis pasiūlymas, norint sumažiniti vidinę įtampą: priimkite, kad gyvenime viskas bus, kaip turi būti. Norite jūs to ar ne. 
Sumažinkite lūkesčių lygį: nuo savęs, kitų, nuo įvykių, nuo oro. Nustokite nuolat laukti ir „planuoti“, kad įvykiai turėtų eiti taip, kaip jūs norite.
Tačiau, asmeniškai manau, kad vienintelis žmogus, kuriam lūkečius, standartus reikia visą laiką kelti aukštyn – tai mes patys. 

Štai dar keletas patarimų, kaip sumažinti įtampą gyvenime:

  • „Perfekcionizmas“. Gaunu daugybę klausimų susijusiu su šia asmens savybe. Gerai ar blogai siekti tobulumo? Viskas priklauso nuo perfelcionizmo „standarto“ su kuriuo jūs save lyginate. Yra žmonių, kurie visiškai neprisižiūri savęs, savo namų. Tokiems, viskas kas yra tvarkingiau, švariau, labiau organizuota jau yra perfekcionizmas.
    Yra žmonių, kuriems tai, kas jūsų nuomone yra „perfekcionizmas“ rodo, kad jūs esate neorganizuoti, netvarkingi ir t.t.
  • Išmokite didelės apimtiems darbus, suskaldyti į smulkius. Taip žingsnis po žingsio jūs atliksite net daugiausiai pastangų reikalaujančius darbus. Juk ne veltui sakoma, 1000 km kelionė, prasideda nuo pirmo žingsnio.
  • Kasdieną raskite laiko sau. TIK SAU. Užtenka ir 15 minučių, per kurias apmąstykite kurlink einate, ką ruošiatės daryti ir kodėl darote ką darote. Tai padės jums atgauti kryptį ir priežastį, kodėl darote ai, ką darote.
  • Jaučiate nerimą? Puiku, o dabar tiksliai sau apibūdinkite arba geriau, aprašykite, būtent dėl kokių priežasčių. Kuo tiksliau, tuo geriau. Aiškiai žinodami, priežastis, rasite jums reikiamus sprendimus.

Beje, jeigu norite daugiau žinių, kaip „sumažinti“ nerimą gyvenime, kviečiu jus į „IšMokyklą“. 3 mėnesių mokymų trukmės metu, dalinuosi savo sukurta metodika, kuri padeda sumažinti emocinę įtampą, padeda sprendžiant santykių problemas, padeda atrasti prasmę jūsų veikloje. Plačiau apie mokymus, bei detalią mokymų programą rasite čia: www.ismokykla.lt