Nors šis klausimas gali skambėti keistai, tačiau tai daryti svarbu. Nesenai teko skaityti straipsnį, kuriame teigiama, kad pats mūsų galvojimo procesas turi didelę įtaką savijautai.

Štai nesenai vienas mano pažįstamas dalinosi visiems žinoma situacija: kai užstringame ties vienos ir tos pat situacijos apmąstymais. Lygiai taip pat, kaip žiurkėnai bėga ratu, taip ir mes „užsisukame“ ties viena mintimi, situacija, problema ir be perstojo galvojame.

Pvz.: baigėte pokalbį telefonu su mama ir iškart pradedate mąstyti:

Keista, šis pokalbis telefonu, buvo kaip niekad trumpas. Galbūt aš kažką ne taip pasakiau?

Negana to, pakliūnate į mąstymo „ratą“: galėjau būti labiau pastabus ir suprasti, kad kažkas ne taip dar pokalbio metu. Tikriausiai pasielgiau įžūliai, kai paklausiau apie jos vakarykštį barnį su drauge. Ar aš tikrai domėjausi viskuo, ką ji kalbėjo? Man rodos, buvau susitelkęs, ne į pokalbį. Dabar tikriausiai ji pyksta ant manęs. Geriau dabar paskambinsiu, nes rytoj suplanuota vakarienė bus visiškas fiasko. O kas, jeigu ji ir po to, pyks ant manes? Vakarienė tikrai bus nemaloni. Gal geriau jau dabar paskambinsiu ir atšaukti rezervuotą vietą restorane…

Tikriausiai jau skaitydami mano išgalvotą situaciją atpažinote tokį mąstymą. Gal net pradėjote jausti nerimą… Štai būtent toks mąstymas ir įtakoja mūsų emocinę būseną.

Tad ką daryti? Kaip „neužsiciklinti“ tokiame mąstyme?

Pirmas žingsnis būtų sąmoningumas.

Pamėginkite pastebėti tuos atvejus, kai užstringate ties vienos situacijos nagrinėjimu. Daugeliui žmonių šis mąstymo būdas yra įgimtas, jis prasideda net nepastebėjus. Tačiau rekomenduoju nepasiduoti tokiai situacijai ir stengtis stebėti savo minčių tėkmę. Kai jau galėsite užčiuopti tokio mąstymo pradžią, jokiu būdu nesistenkite savęs sustabdyti, ar uždrausti taip mąstyti. Taip tik dar labiau sustiprinsite šį mąstymą.

Paprasčiausiai priimkite, kad šiuo metu taip galvojate ir kad tai jums sukelia negatyvius jausmus. O tada imkitės veiksmų. Paprasčiausiai galite pradėti mąstyti užsienio kalba. Pamėginkite apibūdinti savo aplinką kita kalba. Jūsų protas kaip mat ištrūks iš uždaro rato, nes jam reikės persiorientuoti ir pradėti mąstyti visiškai kitaip, nei yra įpratęs.

Taip pat galite padaryti keletą lengvų fizinių pratimų, kurie pakeistų jūsų kūno poziciją. Arba tiesiog užrašykite savo mintis į sąsiuvinį. Tai padės atsikratyti bagažo ir leis susitelkti į dienos darbus.

Beje. Visą šią būseną įtakoja emocijos. Neišspręstos situacijos praeityje, sukelia neigiamas emocijas, kurios pasekoje įtakoja jūsų kasdienę savijautą.

Paleidę negatyvias emocijas, sukursite sau norimą emocinę būseną, kuri tiesiogiai įtakos jūsų darbštumą. Norite išmokti daryti? Tokiam atvejui, turiu parengęs mokymus, kurie padės „sutvarkyti“ negatyvias emocijas ir pakeisti jas į pozityvias, nukreipiančias jus į veiksmą ir sprendimus. Plačiau apie mokymus čia >> paspausti <<

Share This